Etykiety

czwartek, 19 czerwca 2014

Płukanka z L-cysteiną

Po kilku tygodniach stosowania różnych produktów do pielęgnacji włosów, postanowiłam poszukać czegoś nowego. Jest to płukanka z l-cysteiną.
Cysteina to organiczny związek chemiczny należący do aminokwasów zawierających siarkę. Występuje ona w keratynie, będącą głównym białkowym budulcem włosów i paznokci. Aminokwas ten działa regenerująco i odżywczo na włosy.
Swoją płukankę zrobiłam z półproduktów zamówionych w sklepie www.zrobsobiekrem.pl.


Skorzystałam z przepisu zamieszczonego na stronie i prezentował się następująco:

  • wyciąg z aloesu zatężony 10 krotnie 5ml,
  • l - cysteina 2,5 ml,
  • D-panthenol 0,4 ml,
  • witamina B3 1 ml,
  • woda 42,5 ml.

Wszystkie składniki wymieszałam i gotowym roztworem przepłukałam umyte, wilgotne włosy.
Efekt zabiegu bardzo mnie zadowolił. Moje włosy są cienkie i delikatne, po myciu dość szybko "klapną". Płukanka odmieniła ich stan. Były odżywione, lekkie i uniesione u nasady. Jedynym minusem był charakterystyczny, dość mocny zapach siarki. 
Przy drugim użyciu, w celu zniwelowania woni, dodałam do mikstury kilkanaście kropel olejku lawendowego. 
Płukanka stała się moim absolutnym hitem, na pewno nie raz zagości na moich włosach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz